Το Κέντρο Λόγου και Ειδικής Αγωγής αποτελεί ένα χώρο κατάλληλα διαμορφωμένο για την ολοκληρωμένη προσέγγιση και κάλυψη των θεραπευτικών απαιτήσεων στο φάσμα των διαταραχών της λεκτικής ή μη λεκτικής επικοινωνίας, της κινητικής και κοινωνικής δεξιότητας, του γραπτού λόγου, την ψυχοσυναισθηματική υποστήριξης παιδιών, εφήβων και ενηλίκων καθώς και την ψυχολογική υποστήριξη γονέων & κηδεμόνων.
Tο κέντρο στελεχώνεται από μια καταρτισμένη διεπιστημονική ομάδα Λογοθεραπευτών, Ειδικών Παιδαγωγών, Εργοθεραπευτών, Ψυχολόγο και πλαισιώνεται με Παιδοψυχίατρο, Παιδονευρολόγο, Αναπτυξιολόγο και Ειδικό Εκπαιδευτικό Φυσικής Αγωγής.
Αναλαμβάνουμε διαταραχές που αφορούν:
- Διαταραχές λόγου-ομιλίας-επικοινωνίας
- Καθυστέρηση ομιλίας
- Διαταραχή της ροής (τραυλισμός)
- Διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές (αυτισμός, σύνδρομο Asperger)
- Αισθητήριες διαταραχές (τύφλωση, κώφωση -βαρηκοΐα)
- Νευρολογικές διαταραχές (αφασία, δυσφαγία-δυσαρθρία))
- Διαταραχές φωνής
- Νοητική Υστέρηση
- Σύνδρομα (Down κ.α.)
- Σχιστίες Χειλιών -Υπερώας
- Εγκεφαλική πάρεση -νευρομυΪκές παθήσεις
- Μαθησιακές δυσκολίες (δυσλεξία)
- Δυσορθογραφία, δυσαριθμησία, δυσγραφία
- Δυσκολία στην κατανόηση και στην παραγωγή γραπτού ή προφορικού λόγου)
- Δυσκολία στην οργάνωση χρόνου μελέτης
- Συναισθηματικές διαταραχές
- Αγχώδεις διαταραχές
- Ψυχοσωματικές διαταραχές
- Οριοθέτηση &συμπεριφορά
- Γνωστικές-αντιληπτικές ανεπάρκειες
- Υπερκινητικότητα
- Διάσπαση προσοχής
- Αδρή & λεπτή κινητικότητα
- Οπτικοκινητικό συντονισμό
- Αυτοεξυπηρέτηση
- Κοινωνικές δεξιότητες-χαμηλή αυτοεκτίμηση
Η ομάδα του κέντρου βασίζεται στην:
- Ολοκληρωμένη διαγνωστική αξιολόγηση μέσω χορήγησης του ψυχομετρικού τεστ (WISC III)
- Ανιχνευτική αξιολόγηση της σχολικής ετοιμότητας του μέσω χορήγησης του Α' τεστ και τεστ ΛΑΜΔΑ
- Εκτίμηση των μαθησιακών ικανοτήτων και δυσκολιών του λόγου & ομιλίας μέσω χρήσης σταθμισμένων ή μη εξειδικευμένων διαγνωστικών δοκιμασιών/εργαλείων.
Παρέχονται θεραπευτικές παρεμβάσεις-μεθόδοι όπως:
- Η οργάνωση του χώρου σε ατομικό ή ομαδικό πρόγραμμα σε παιδιά με διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές μέσω της δομημένου μεθόδου διδασκαλίας(TEACCH)
- Εναλλακτικό πρόγραμμα επικοινωνίας μέσω ανταλλαγή εικόνων με στόχο την λειτουργική επικοινωνία (pecs) εξειδικευμένα διαγνωστικά ε
- Εναλλακτικό πρόγραμμα επικοινωνίας με στόχο την οργανωμένη προσέγγιση της γλώσσας και της επικοινωνίας (ΜΑΚΑΤΟΝ)
- Ομαδικά προγράμματα παιδιών για αλληλεπίδραση- κοινωνικοποίηση και παιχνίδι ή διάσπαση προσοχής, υπερκινητικότητα, ανωριμότητα συμπεριφοράς & δυσκολίες προσαρμογής
- Πρόγραμμα Αισθητηριακής Ολοκλήρωσης (SENSORY INTEGRATION)
- Παιγνιοθεραπεία
- Αποκατάσταση μαθησιακών δυσκολιών- δυσλεξία μέσω Εικονογραφημένη μεθόδου (Δ. Μαυρομμάτη)
- Ειδική εκπαίδευση γονέων και συμμετοχή στο πρόγραμμα
- Θεραπεία με κατάλληλο προσαρμοσμένο θεραπευτικό υλικό και μέσω ηλεκτρονικών υπολογιστών
Σύμφωνα πάντα με την , τις και τις κάθε παιδιού, το κέντρο αποσκοπεί στην και στην των δυσκολιών του. Στόχος μας είναι σε όλα τα επίπεδα της καθημερινής ζωής του παιδιού συμβάλλοντας με αυτό τον τρόπο στην ομαλή , και εξέλιξή του.
Η υπεύθυνη του κέντρου
Δήμητρα Μίχου